جمعه 28 مهر 1396

پرسش های متداول در مورد سفركارت ملی
چاپ
 کاربرمحترم؛
 با تشکر از همکاری شرکت سفر کارت ملی در پاسخ به سوالات کاربران متن کامل پاسخهای ارسالی در ذیل قابل دسترسی است :  


 - امکان رزرو و نحوه دریافت رمز دوم اینترنتی جهت دارندگان سفرکارت های ملی سپه (13 رقمی) بانک سپه چگونه می باشد؟
کلیه کاربران در مرحله نخست باید نسبت به تهیه رمز دوم اینترنتی حداقل 5 رقم (از طریق دستگاه های خودپرداز) و اطلاع از موجودی و شارژ کارت به میزان مبلغ رزرو خود اقدام نمایند.
برای رزرو با سفرکارت های قدیمی سپه باید به یکی از شعب بانک سپه مراجعه نمایید و پس از تست شدن جسم کارت و اطمینان ازعدم اتمام اعتبار کارت درخواست رمز خدمات الکترونیکی نمایید. در این حالت بانک به شما دو رمز می دهد بدین ترتیب که رمز اول توسط کارمند بانک داده می شود (برای ورود به سامانه های خدمات الکترونیکی شامل: اینترنت بانک، تلفنبانک و همراه بانک) و رمز دوم را روی تلفن همراهتان پیامک می کنند که مربوط به تأیید تراکنش های مالی می باشد.
توجه: توصیه می شود، دارندگان کارت های سفرکارت 13 رقمی (در سفرکارتهای قدیمی شماره حساب بر روی کارت درج شده است) برای تعویض کارت خود و دریافت سفرکارت جدید که شماره 16 رقمی کارت بر روی آن درج شده است، به نزدیکترین شعبه بانک سپه مراجعه نمایند.
 
 
 - برای رزرو اینترنتی با سفرکارت های 16 رقمی سپه چگونه رمز اینترنتی دریافت کنیم؟
با مراجعه به خودپردازهای بانک سپه (ATM) و قراردادن سفرکارت در آن، از منوی سایر خدمات گزینه تغییر رمز، یک رمز اینترنتی دریافت نمایید. همچنین با مراجعه به یکی از شعب بانک سپه می توانید درخواست رمز خدمات الکترونیکی نمایید. دراین حالت بانک به شما دو رمز می دهد بدین ترتیب که رمز اول توسط کارمند بانک داده می شود (برای ورود به سامانه خدمات الکترونیکی شامل: اینترنت بانک، تلفنبانک و همراه بانک) و رمز دوم را روی تلفن همراهتان پیامک می کنند که مربوط به تأیید تراکنش های مالی می باشد.
 

 - برای استفاده از نرخ سفر کارتی باید دارای چه شرایطی باشیم؟
برای استفاده از تخفیفات سفرکارت باید دارای یکی از سفرکارت های سپه یا سامان باشید و در هنگام رزرو در صفحه پیش فاکتور نرخ سفرکارتی را انتخاب نمایید.
توجه: هرگونه کارت های مشابه سفرکارت که متعلق به یکی از دو بانک سپه یا سامان نباشد و آرم سفرکارت ملی نداشته باشد تحت پوشش این شرکت نمی باشد.
 

 - آیا برای رزرو اینترنتی باید سفرکارت شارژ شود؟
برای رزرو اینترنتی باید در ابتدا مطمئن شوید تاریخ اعتبار سفرکارت شما به پایان نرسیده است. سپس برحسب مقصد مورد نظر، نوع اتاق و تعداد شب های اقامت هزینه اقامتتان را روی سایت رزرواسیون اینترنتی (www.reserviran.net) مشاهده نموده سپس نسبت به شارژ سفرکارت خود اقدام نمایید. (دارندگان سفرکارت سپه مراجعه به یکی از شعب بانک سپه و دارندگان سفرکارت سامان به یکی از شعب سامان مراجعه نمایند)
 

 - آیا برای شارژ سفرکارت سپه امکان کارت به کارت کردن وجود دارد؟
اگر سفرکارت شما قدیمی (13 رقمی) باشد این امکان وجود ندارد.
اگر سفرکارت شما جدید(16 رقمی) است می توانید از هر کارت شتابی انتقال موجودی دهید.
توجه: انتقال موجودی از سفرکارت به سایر کارتها امکان پذیر نیست.
 
 
 - آیا با سفرکارتی که متعلق به ما نیست می توان رزرو انجام داد؟
خیر. برای استفاده از تخفیف سفرکارت حتماً باید اتاق به نام دارنده  سفرکارت رزرو شود و دارنده سفرکارت باید در سفر حضور داشته باشد.
 

 - اگر فردی دارای سفرکارت باشد آیا می توان رزرو را با کارت های شتاب انجام داد و سپس مانده پرداختی را در واحد اقامتی سفرکارتی حساب کرد؟
خیر.
 

 - آیا دریافت شماره حواله و کد رهگیری به منزله اتمام مراحل رزرو می باشد؟
خیر. دریافت شماره حواله و کد رهگیری به معنای این است که برای شما پیش فاکتور صادر شده. در این حالت وضعیت رزرو شما به اختصار (PIV) نشان داده می شود و در این مرحله 30 دقیقه فرصت دارید تا مراحل پرداخت را به طورکامل انجام دهید و چناچه در طی 30 دقیقه به هر دلیلی موفق به ورود به درگاه پرداخت و سپس ارائه اطلاعات کارت و در نهایت پرداخت نشوید رزرو شما ابطال میشود و وضعیت رزرو به اختصار (DPI) نمایش داده می شود.
 

 - آیا یادداشت کردن شماره حواله و کد رهگیری برای ادامه مسیر نیاز است؟
بله. ازطریق شماره حواله و کد رهگیری خود چناچه به هر دلیلی ارتباط شما قطع شده و از صفحه اینترنتی سایت رزرواسیون بیرون آمده باشید می توانید در قسمت پیگیری و ابطال رزرو مجدداً به صفحه اطلاعات خود وارد شده و وضعیت رزروتان را مشاهده نمایید یا در صورتی که رزرو شما کامل شده از واچر (برگه) رزروتان پرینت بگیرید.
 
 
 - پس از دریافت شماره حواله و کد رهگیری هرچه گزینه ی تایید را انتخاب می کنم به صفحه پرداخت وارد نمی شوم. باید چه کاری انجام دهم؟
در این حالت پس از اطمینان از اینکه ارتباط اینترنتی شما قطع نشده است با شماره تلفن 88660015-021 تماس بگیرید.
 
 
 - پس از ورود به صفحه پرداخت و دادن اطلاعات کارت به صفحه بعد نمی رود، و پایین صفحه با خط قرمز رنگ جمله «شماره کارت نامعتبر است» درج شده است.
این حالت ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. ازجمله: عدم موجودی کافی در کارت، ورود اطلاعات کارت به صورت نادرست، ورود نادرست رمز کارت، اتمام تاریخ اعتبار کارت و... .
در این صورت اگر از صحت ورود اطلاعات خود اطمینان دارید با شماره تلفن 88660015-021 تماس بگیرید.
 

 - دارای سفرکارت سپه می باشم و هنگام رزرو درگاه پرداخت بانک سامان را انتخاب کرده ام (یا برعکس)، آیا پس از دریافت شماره حواله و کد پیگیری می توانم درگاه پرداختم را تغییر دهم؟
خیر. شما باید مجدداً مراحل رزرو را انجام دهید.
 

 - رزرو من به حالت INV درآمده، به چه معناست و چه باید کرد؟
وضعیت INV یعنی فرآیند رزرو شما کامل شده و پرداخت با موفقیت انجام شده در این حالت شما باید از طریق علامت چاپگر (Printer) در پایین صفحه واچر (برگه) رزرو خود را مشاهده نموده و پرینت بگیرید.
 
 
- پس ورود اطلاعات کارتم در صفحه پرداخت، پرداخت با موفقیت انجام نشد و رزرو من DPI شده ولی پول از کارتم کم شده . چه باید کرد؟
دراین حالت پس از گذشت چند دقیقه پول به حساب شما بر می گردد. نهایتاً در صورتی که پس از گذشت 24 ساعت پول به حساب شما باز نگشت با شماره تلفن 88660015-021 تماس بگیرید.
 

 - چند دقیقه پس از انجام نهایی رزرو (یعنی حالت INV) فرصت دارم از رزرو خود انصراف دهم؟
دقیقاً از لحظه ای که رزرو شما به حالت INV در می آید (یعنی رزرو نهایی می شود) هر گونه انصراف از رزرو شامل مقررات انصراف و جریمه ذکر شده در واچر (برگه رزرو) می گردد.
توجه: قوانین انصراف برای ایام نوروز و سایر ایام سال متفاوت است. ( به بند 11 و 12 برگه رزرو خود دقت نمائید)
 

 - هنگام ورود تاریخ رزرو اشتباهاً به جای فروردین ماه، اسفند ماه را انتخاب کرده ام چگونه این مشکل حل می شود؟
به هنگام ورود رزرو باید به تاریخ و ماه انتخابی خود دقت کنید، زیرا در صورت انتخاب اشتباه زمان و انجام رزرو مجبور به انصراف (کنسل کردن) رزرو اشتباه و پرداخت جریمه می شوید. همچنین دقت نمائید در بعضی مواقع (مانند ایام نوروز) برخی از مراکز دوره بندی شده اند یعنی مسافر فقط می تواند دوره های زمانی تعیین شده را انتخاب نماید و نمی تواند خودش تاریخ ورود و خروج را انتخاب نماید.
 
 
 - من قصد اقامت در هتلی را به مدت 1 شب داشتم اما برای من 2 شب اتاق رزرو شده، مشکل چیست؟
در هنگام انتخاب مقصد و تاریخ ورود و خروج توجه داشته باشید که سامانه به صورت پیش فرض 2 شب اقامت را تعیین کرده است چنانچه می خواهید بیشتر یا کمتر از 2 شب اقامت داشته باشید، حتماً تعداد شب مورد نظر خود را وارد نمایید.
 
 
 - در ایام نوروز از چه تاریخی کل هزینه واچر در صورت عدم کنسلی بازپرداخت نخواهد شد؟
از پایان روز 19 اسفنده ماه هر سال در صورت عدم کنسلی واچر (برگه رزرو) کل هزینه سوخت و مبلغی به دارنده واچر پرداخت نخواهد گردید.
 
 
تاریخ آخرین به روزرسانی : 1391/10/09