بانک سپه

پرچم ایران
چهارشنبه 2 آبان 1397

خدمات بانکداری تجاری (بانکداری شرکتی)
چاپ
 
     خدمات بانکداری تجاری
 
بانک سپه به منظور تسریع و تسهیل در فرآیندهای کاری مشتریان کلان سعی نموده است با کسب آگاهی از محیط کسب و کار و شناسایی و تمرکز بر نیازها و خواسته ها و متناسب با حجم رابطه (سپرده ها، تسهیلات، تعهدات) شما مشتریان گرامی، راه حل های جامع مالی و بانکی را در چارچوب ضوابط و مقررات به صورت ویژه ارائه دهد و با اختصاص و معرفی یک کارشناس ارتباط با مشتری به منظور پاسخگویی دقیق و سریع به نیازها و خواسته ها و ایجاد یک رابطه مناسب کاری، امکانات و بستر مناسبی را به منظور ارائه خدمات مالی و بانکی سفارشی سازی شده در قالب بسته های متنوع، ویژه و مورد پسند این گروه از مشتریان گرامی فراهم آورد.

الف- سامانه های پشتیبان فرآیندهای بانکی مشتریان در قالب پورتال های بانکداری شرکتی
سامانه های پشتیبان فرآیندهای بانکی به عنوان یک درگاه اختصاصی به منظور ارائه اطلاعات و خدمات بانکی یکپارچه و انجام عملیات مالی الکترونیک با قابلیت سفارشی سازی برای مشتریان کلان بانک به صورت متمرکز طراحی شده است. این سامانه ها امکانی را فراهم می نماید تا مشتریان گرامی بدون مراجعه به شعب و یا استفاده از درگاه های غیرحضوری بانک (نظیر اینترنت بانک، موبایل بانک و...) از طریق انواع داشبوردها و گزارش های سفارشی، داده های بانکی خود را به صورت یکپارچه مدیریت نموده و از طریق سرویس های مالی نسبت به انجام امور مالی خود اقدام نمایند. خدمات پایه قابل ارائه در این پورتال (با قابلیت سفارشی سازی و تعیین سطوح دسترسی به صلاحدید مشتری) عبارتند از:
     • خدمات مربوط به سپرده های مشتریان: دریافت اطلاعات حسابهای مشتریان حقوقی، تعیین نام مستعار برای هر حساب، استعلام وضعیت حساب، تعیین اولویت در نمایش حساب های معرفی شده، گزارش صورتحساب تجمیعی و نمودار، مشاهده اطلاعات و شماره شبای حسابهای معرفی شده، مشاهده صورتحساب و اخذ گزارشات با امکان دریافت خروجی به اشکال مختلف
     • خدمات مربوط به تسهیلات و تعهدات دریافتی مشتریان: مشاهده لیست تسهیلات مشتریان به همراه جزئیات آنها، مشاهده ضمانتنامه ها و اعتبارات اسنادی، اخذ گزارش از آخرین وضعیت مانده قراردادها و اقساط پرداختی به صورت آنی و برخط
     • خدمات مربوط به چک: اخذ گزارش از وضعیت دسته چک، گزارش وضعیت چک های در جریان وصول، امکان گزارش گیری براساس شماره چک، تاریخ و مبلغ
     • خدمات مالی: انتقال سپه به سپه گروهی، ساتنا و پایا
 
ب- سامانه های پشتیبان کسب و کار مشتریان
این گروه از سامانه ها به سفارش مشتریان کلان وارزنده و به منظور پشتیبانی و مدیریت الکترونیکی فرآیندهای کسب و کار اختصاصی ایشان، توسط کارشناسان بانک توسعه و استقرار یافته و سپس بوسیله زیرساخت ها، سرویس ها و بسترهای شبکه امن بانک، راه اندازی و پشتیبانی می شوند. در این فرآیند پس از بررسی امکانات و منابع موجود مشتری متقاضی از قبیل سخت افزاری، نرم افزاری و تأمین مالی و شناسایی زنجیره تأمین فرآیند کسب و کار مشتری، سامانه استقرار یافته و با ایجاد واحد تخصصی، امور مربوط به پشتیبانی مشتریان و کاربران نهایی سامانه انجام می پذیرد.
بعنوان نمونه می توان به طراحی، راه اندازی و پشتیبانی سامانه های زیر اشاره نمود:
     - سامانه ملی مهار و تنظیم آبهای مرزی برای سازمان برنامه و بودجه کشور
     - سامانه مدیریت فروش آرد یارانه ای برای شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران
     - سامانه مدیریت تخصیص و فروش سبوس کشور برای معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی
     - سامانه اطلس کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان برای معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی
 
ج- خدمات بانکداری الکترونیک (خدمات وب سرویس)
شامل تکنولوژی ها و پروتکل هایی است که امکان می دهد نرم افزارهای کاربردی مشتریان شرکتی با سامانه‌های بانک (مستقل از پلتفرم) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا تحت وب منتشر، شناسایی و مورد فراخوانی قرار گیرند. شرکت‌هایی که از این خدمت بهره‌مند می‌شوند، می‌توانند با توجه به نوع نیاز خود و در بستری با امنیت بالا و بدون نیاز به ورود به سامانه‌های بانکداری اینترنتی، خدمات خود را به تفکیک سرویس‌های مالی و غیرمالی در بستر اینترنت (در صورت تمایل MPLS ) دریافت نمایند که این خدمات بر دو گونه می باشند:
     • خدمات وب سرویس غیرمالی: مانده‌گیری انواع صورتحساب، سهولت در جستجوی تراکنش‌ها، معرفی حساب‌های مقابل سایر بانک‌ها، مسدودی کارت و... با رمز ورود و IP تعریف شده
     • خدمات وب سرویس مالی: انواع انتقال وجه بین حساب‌های سپه، شبکه شتاب، ساتنا، پایا، پرداخت قبض، خرید شارژ، واریز گروهی حقوق پرسنل و ... با رمز ورود و IP تعریف شده
 
د- مدیریت اوراق بهادار
اقدامات انجام شده در این حوزه به منظور تأمین منابع مالی مشتریان صورت گرفته و شامل پذیرش عاملیت انتشار انواع صکوک، پذیرش رکن ضمانت، بازارگردانی و قبول هر یک از ارکان مرتبط با انواع اوراق می باشد. همچنین خدمات مشاوره ای و سرمایه گذاری مشتریان در سایر اوراق بهادار و در بازار سرمایه با هماهنگی اداره کل بانکداری تجاری و ارتباط با شرکت های وابسته به گروه سرمایه گذاری امید قابل انجام می باشد.