جمعه 19 آذر 1395

بانكداری همراه (Mobile Banking)
چاپ

     همراه بانک سپه (بانکداری همراه)
 
«همراه بانک» سامانه ای است که شما به وسیله آن می توانید با نصب نرم افزار لازم بر روی تلفن همراه خود، خدمات بانکداری الکترونیکی را در طول شبانه روز از طریق تلفن همراه دریافت نمایید. نرم افزار بانک سپه برای بهره مندی از خدمت مذکور، از طریق نشانی اینترنتی http://mobile.ebanksepah.ir (و یا نشانی www.ebanksepah.ir  بخش بانکداری همراه)  قابل دسترسی است.
در راستای ارتقاء سیستم همراه بانک، به اطلاع میرساند برنامه همراه بانک سپه نسخه مشتری‌محور با قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز فون، آماده بهره‌ برداری می‌باشد.
 
خدمات و مزایا:
1- عدم نیاز به دریافت کلید ارتباطی (کد فعالسازی) از درگاه اینترنت بانک برای نصب نرم‌افزار مربوطه
2- امکان تبادل اطلاعات در بسترهای اینترنت و پیامک
3- ورود به سامانه همراه بانک با شماره مشتری و امکان دسترسی و دریافت خدمات غیرحضوری برای کلیه حساب‌های مشتری با یک نام کاربری
4- امکان به روزرسانی حساب‌ها و کارت‌های مشتری (اطلاع از حساب‌ها و کارت‌های مشتری)
5- امکان تغییر نام کاربری، رمز ورود به درگاه و رمزتأیید (رمزتراکنش‌های مالی)
6- اطلاع از موجودی حساب و اخذ صورتحساب براساس تعداد گردش، بازه زمانی و گردش خاص
7- انتقال وجه حساب به حساب (داخلی)
8- افزودن حساب مقابل و یا حذف آن
9- امکان دریافت حساب‌های مقابل از مرکز
10- پرداخت قبوض آبونمان با قابلیت اسکن بارکد قبض
11- امکان دریافت خدمات برای مشتریان مختلف از یک گوشی برای ورود به سامانه
12- امکان دریافت خدمات برای یک مشتری از طریق گوشی‌های مختلف
13- انتقال وجه (ساتنا وپایا)
14- تغییر حساب پیش فرض کارت
15- مسدود سازی کارت
16- مشاهده حسابهای متصل به کارت
17- خرید شارژ (از دو طریق حساب و کارت)
18- پرداخت قبض کارتی (به دو صورت دستی و اسکنر بارکد)
19- دریافت صورتحساب کارتی (بر اساس تعداد گردش، از تاریخ تا تاریخ، بر اساس گردش خاص با شناسه پرداخت)
20- گزارش شارژهای خریداری شده توسط کارت انتخابی
 
شرایط استفاده و فرآیند فعال سازی:
1- با عنایت به اینکه نرم‌افزار جدید همراه بانک بر اساس شماره مشتری طراحی شده است، از این رو پیش‌نیاز استفاده از نرم‌افزار مذکور، دریافت شماره مشتری از شعبه می‌باشد. نحوه اخذ شماره مشتری برای مشتریان جدید (افتتاحی) و مشتریان قدیمی یکسان است.
2- تکمیل فرم «درخواست خدمات سامانه‌های غیرحضوری» موجود در شعبه برای کلیه مشتریان اعم از مشترکین قبلی همراه ‌بانک و متقاضیان جدید، به ازای هر حساب ایشان که مایل به فعال‌سازی سامانه همراه بانک برای آن می‌باشند، ضروری است.
3- در حال حاضر صرفاً رمز تائید ثابت برای همراه بانک کاربرد دارد و سایر رمزها در این نسخه از نرم‌افزار کارکرد ندارد.
4- به ازای کلیه حساب‌های مورد تقاضای مشتری، یک رمز تائید برای مشتری جهت انجام تراکنش‌های مالی به شماره همراه معرفی شده وی پیامک می‌شود. رمز تائید مورد استفاده برای انجام تراکنش‌های مالی اعم از انتقال وجه، پرداخت قبض و... در درگاه همراه بانک نسخه مشتری محور به مشتری تعلق می‌گیرد و لذا برای کلیه حساب‌های وی در این درگاه یکسان است. بدیهی است این رمز با رمز تائید قبلی (رمز دوم ثابت مرتبط با حساب و کارت ) در سایر درگاه‌ها (اینترنت بانک و تلفن‌بانک) متفاوت است.
5- مشتریانی که شماره مشتری بانک سپه را دریافت و از درگاه شعبه نسبت به فعال‌سازی همراه ‌بانک خود اقدام و رمز اول (رمز ورود به درگاه) را دریافت نموده‌اند، می‌توانند از طریق شعبه یا مراجعه به سایت بانکداری اینترنتی سپه به نشانی www.ebanksepah.ir، برنامه همراه بانک سپه (نسخه مشتری‌محور) را بارگذاری (Download) نموده و آن را بر روی دستگاه خود نصب نمایند.
  
با توجه به تنوع زیاد سرویس های ارائه شده در برنامه همراه بانک سپه، اکیداً توصیه می گردد جهت استفاده بهینه از تمامی قابلیت های طراحی شده در این نرم افزار و کاهش هزینه های مخابراتی خود، سرویس GPRS را بر روی گوشی خود فعال نموده و نوع درگاه ارتباطی برنامه را بر روی GPRS تنظیم نمایید.
به عنوان مثال اگر هزینه ارسال 1کیلوبایت داده  5 ریال باشد، شما قادر خواهید بود حداقل 3 عملیات بانکی را با این هزینه از طریق درگاه اینترنت انجام دهید.

توجه: دقت کنید آخرین نسخه نرم افزار همراه بانک را فقط از سایت رسمی بانک سپه به نشانی اینترنتی mobile.ebanksepah.ir دریافت نمایید. با توجه به مشکلات ناشی از سرقت الکترونیکی اطلاعات توسط بدافزارها، بهتر است همواره نسخه برنامه را مستقیماً از وب سایت فوق دریافت و بر روی گوشی خود نصب نمایید.