اینترنت بانک سپهاینترنت بانک اینترنت بانک سپهباشگاه مشتریان
  • انگلیسی بانک سپه
  • جستجو
پنجشنبه 26 فروردین 1400
خدمات بانکداری تجاری (بانکداری شرکتی)

خدمات بانکداری تجاری 
بانک سپه به منظور تسریع و تسهیل در فرآیندهای کاری مشتریان کلان سعی نموده است با کسب آگاهی از محیط کسب و کار و شناسایی و تمرکز بر نیازها و خواسته ها و متناسب با حجم رابطه (سپرده ها ـ تسهیلات ـ تعهدات) شما مشتریان گرامی، راه حل های جامع مالی و بانکی را در چارچوب ضوابط و مقررات به صورت ویژه ارائه دهد و با اختصاص و معرفی یک کارشناس ارتباط با مشتری به منظور پاسخگویی دقیق و سریع به نیازها و خواسته ها و ایجاد یک رابطه مناسب کاری ، امکانات و بستر مناسبی را به منظور ارائه خدمات مالی و بانکی سفارشی سازی شده در قالب بسته های متنوع، ویژه و مورد پسند این گروه از مشتریان گرامی فراهم آورد.




 سامانه های پشتیبان فرآیندهای بانکی مشتریان در قالب پورتال های بانکداری شرکتی

خدمات مربوط به سپرده های مشتریان

دریافت اطلاعات حسابهای مشتریان حقوقی، تعیین نام مستعار برای هر حساب، استعلام وضعیت حساب، تعیین اولویت در نمایش حساب های معرفی شده، گزارش صورتحساب تجمیعی و نمودار، مشاهده اطلاعات و شماره شبای حسابهای معرفی شده، مشاهده صورتحساب و اخذ گزارشات با امکان دریافت خروجی به اشکال مختلف


خدمات مربوط به تسهیلات و تعهدات دریافتی مشتریان

مشاهده لیست تسهیلات مشتریان به همراه جزئیات آنها، مشاهده ضمانتنامه ها و اعتبارات اسنادی، اخذ گزارش از آخرین وضعیت مانده قراردادها و اقساط پرداختی به صورت آنی و برخط


خدمات مربوط به چک

اخذ گزارش از وضعیت دسته چک، گزارش وضعیت چک های در جریان وصول، امکان گزارش گیری براساس شماره چک، تاریخ و مبلغ


خدمات مالی

انتقال سپه به سپه گروهی، ساتنا و پایا


 سامانه های پشتیبان کسب و کار مشتریان

این گروه از سامانه ها به سفارش مشتریان کلان وارزنده و به منظور پشتیبانی و مدیریت الکترونیکی فرآیندهای کسب و کار اختصاصی ایشان، توسط کارشناسان بانک توسعه و استقرار یافته و سپس بوسیله زیرساخت ها، سرویس ها و بسترهای شبکه امن بانک، راه اندازی و پشتیبانی می شوند. در این فرآیند پس از بررسی امکانات و منابع موجود مشتری متقاضی از قبیل سخت افزاری، نرم افزاری و تأمین مالی و شناسایی زنجیره تأمین فرآیند کسب و کار مشتری، سامانه استقرار یافته و با ایجاد واحد تخصصی، امور مربوط به پشتیبانی مشتریان و کاربران نهایی سامانه انجام می پذیرد. بعنوان نمونه می توان به طراحی، راه اندازی و پشتیبانی سامانه های زیر اشاره نمود:
- سامانه ملی مهار و تنظیم آبهای مرزی برای سازمان برنامه و بودجه کشور
- سامانه مدیریت فروش آرد یارانه ای برای شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران
- سامانه مدیریت تخصیص و فروش سبوس کشور برای معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی
- سامانه اطلس کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان برای معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی

 خدمات بانکداری الکترونیک (خدمات وب سرویس)

شامل تکنولوژی ها و پروتکل هایی است که امکان می دهد نرم افزارهای کاربردی مشتریان شرکتی با سامانه‌های بانک (مستقل از پلتفرم) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا تحت وب منتشر، شناسایی و مورد فراخوانی قرار گیرند. شرکت‌هایی که از این خدمت بهره‌مند می‌شوند، می‌توانند با توجه به نوع نیاز خود و در بستری با امنیت بالا و بدون نیاز به ورود به سامانه‌های بانکداری اینترنتی، خدمات خود را به تفکیک سرویس‌های مالی و غیرمالی در بستر اینترنت (در صورت تمایل MPLS) دریافت نمایند که این خدمات بر دو گونه می باشند:

خدمات وب سرویس غیرمالی

مانده‌گیری انواع صورتحساب، سهولت در جستجوی تراکنش‌ها، معرفی حساب‌های مقابل سایر بانک‌ها، مسدودی کارت و... با رمز ورود و IP تعریف شده


خدمات وب سرویس مالی

انواع انتقال وجه بین حساب‌های سپه، شبکه شتاب، ساتنا، پایا، پرداخت قبض، خرید شارژ، واریز گروهی حقوق پرسنل و ... با رمز ورود و IP تعریف شده


 تأمین مالی مشتریان کلان بانک و مدیریت اوراق بهادار

اقدامات انجام شده در این حوزه به منظور تأمین منابع مالی مشتریان صورت گرفته و شامل پذیرش عاملیت انتشار انواع صکوک، پذیرش رکن ضمانت، بازارگردانی و قبول هر یک از ارکان مرتبط با انواع اوراق می باشد. همچنین خدمات مشاوره ای و سرمایه گذاری مشتریان در سایر اوراق بهادار و در بازار سرمایه با هماهنگی اداره کل بانکداری تجاری و ارتباط با شرکت های وابسته به گروه سرمایه گذاری امید قابل انجام می باشد.
انواع اوراق بهاداری که درحال حاضر قابل انتشار می باشند، عبارتست از:
1-اوراق بهادار با بازدهی معین که شامل اوراق مرابحه، اوراق اجاره، اوراق منفعت، اوراق استصناع، اوراق جعاله، اوراق سلف و اوراق رهنی می باشند.
2-اوراق با بازدهی انتظاری که شامل اوراق مشارکت، اوراق مضاربه، اوراق مزارعه و اوراق مساقات می باشند.






خدمات به شرکای تجاری (مشتریان حقوقی) 
 تسهیلات و خدمات اعتباری

پرداخت تسهیلات به شما مشتریان گرامی و یا ایجاد تعهدات در بخش های مختلف اقتصادی در قالب قانون بانکداری بدون ربا، نیازمند ابزارهایی است که بانک سپه با فراهم نمودن این ابزارها آماده ارائه خدمت به شما بزرگواران می باشد.
ابزارهای اعتباری بر اساس بخش‌های اقتصادی
بخش بازرگانی: مرابحه، مضاربه، مشارکت مدنی، خرید دین، جعاله و ضمانتنامه.
بخش صنعت و معدن: مرابحه، فروش اقساطی، سلف، خرید دین، مشارکت مدنی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، قرض‌الحسنه و ضمانتنامه.
بخش کشاورزی: مرابحه، فروش اقساطی، سلف، خرید دین، مشارکت مدنی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، مزارعه، مساقات، قرض‌الحسنه و ضمانتنامه.
بخش ساختمان(شامل مسکن): مرابحه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، قرض‌الحسنه و ضمانتنامه.
بخش خدمات: مرابحه، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، مشارکت مدنی، ضمانتنامه و قرض‌الحسنه.
ابزارهای اعتباری بر اساس موارد استفاده
تأمین نیازهای سرمایه در گردش: این دسته از تسهیلات برای تأمین هزینه جاری یا سرمایه در گردش متقاضی مورد استفاده قرار گرفته و شامل تأمین مواد اولیه، موجودی کالا و تأمین نقدینگی می‌شود.
تأمین نیازهای سرمایه ثابت: این تسهیلات برای تأمین هزینه کالاهای سرمایه‌ای و یا طرح‌های سرمایه‌گذاری ثابت مانند ساختمان، تأسیسات و ماشین‌آلات متقاضی به کار گرفته می‌شود و شامل تأمین هزینه طرح‌های ایجادی (تأسیس)، تکمیلی و توسعه‌ای و جایگزینی می‌شود.

حد اعتباری

بانک سپه آماده است تا متناسب با میزان مراودات شما مشتریان گرامی، ضمن تخصیص حد اعتباری همواره به عنوان یک شریک تجاری در کنار شما ایفای نقش نماید. منظور از حد یا سقف اعتباری، حداکثر مبلغی می باشد که بانک حاضر است به عنوان تأمین مالی یا قبول تعهد در قالب ابزارهای مشخصی در یک زمان معین در اختیار یک مشتری قرار داده یا برای او تعهد نماید. حد اعتباری برای مدت حداکثر یک‌سال یا یک دوره تولیدی برقرار می‌شود و دارنده حد تسهیلات می‌تواند به‌طور یکجا و یا به‌تدریج از تسهیلات مربوطه تا سقف تعیین شده استفاده نموده و به ازاء هر واریزی معادل اصل تسهیلات از تسهیلات جدید استفاده نماید.


اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی

در صورت تأمین منابع از سوی صندوق توسعه ملی و براساس قراردادهای منعقده بین بانک سپه و آن صندوق برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای فعال در بخشهای صنعت و معدن و کشاورزی، همچنین صادرکنندگان محصولات بخشهای اشاره شده و برای تأمین سرمایه ثابت در بخشهای مختلف اقتصادی، تسهیلات ریالی اعطا می شود.


تسهیلات سندیکائی

بانک سپه با تکیه بر تخصص، تجربه، اعتبار حرفه ای و دانش بانکی حاصل از نود و سه سال خدمت صادقانه به مردم عزیز ایران همواره تلاش نموده تا از طریق حضور گسترده در حوزه های مختلف اقتصادی در داخل کشور، رسالت خویش را در رشد و توسعه اقتصاد ملی به واسطه حمایت از صنایع مختلف و واحدهای تولیدی و بازرگانی ایفا نماید که در این میان می توان به تخصیص تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی به طرح های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به صورت سندیکائی با عاملیت یا مشارکت این بانک اشاره نمود. تسهیلات و تعهدات سندیکائی (کنسرسیومی) روشی برای تأمین مالی با مشارکت چند مؤسسه اعتباری و به عاملیت یکی از آنها است که از طریق آن اعطای تسهیلات در قالب عقود مختلف (از جمله مشارکت مدنی، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک و سلف) و یا ایجاد تعهدات از روش‌هایی مانند گشایش اعتبار اسنادی و صدورضمانتنامه، درچارچوب قرارداد و شرایط مورد توافق با متقاضی صورت می پذیرد.



 خدمات بیمه‌ای ویژه مشتریان حقیقی و حقوقی

بیمه اموال و وثائق مشتریان

بانک سپه به منظور رفاه حال مشتریان گرامی، اقدام به طراحی و ارائه خدمات بیمه ای متناسب با تسهیلات پرداختی (اموال مورد وثیقه و اموال موضوع قرارداد اعتباری) در قالب یک بسته بیمه ای به شرح زیر نموده است که مشتریان می توانند بدون حضور فیزیکی در محل شرکت بیمه و ارائه مستندات مربوط، ضمن اخذ پوشش بیمه ای مناسب (از شرکتهای بیمه طرف قرارداد بانک) از تخفیفات و مزایای بیمه گروهی نیز نزد کلیه شعب بانک در سراسرکشور بهره مند شوند.
موضوع بیمه:
- بیمه آتش سوزی اثاثیه، ساختمان و تأسیسات مسکونی
- بیمه آتش سوزی اثاثیه، ساختمان و تأسیسات اداری
- بیمه آتش سوزی اثاثیه، ساختمان، تأسیسات و موجودی انبارهای عمومی
- بیمه آتش سوزی اثاثیه، ساختمان، تأسیسات و موجودی فروشگاه ها و انبارهای خصوصی بیمه گذار
- بیمه آتش سوزی اثاثیه، ساختمان و تأسیسات واحدهای تولیدی مواد پرخطر (شیمیایی، قیر، کاغذ، چوب، پلاستیک و روغن، پارچه، شالیکوبی، چاپخانه و...)
- بیمه آتش سوزی اثاثیه، ساختمان و تأسیسات واحدهای تولیدی کم خطر (کاشی و سنگ، قطعات فلزی، صنایع لبنی، نوشیدنی ها و...)
- بیمه آتش سوزی خودرو
- بیمه مهندسی ماشین آلات در حال نصب و بهره برداری
- بیمه تمام پیمانکاران و مقاطعه کاران


بیمه باربری واردات کالا

در این نوع از خدمات، با انعقاد قراردادی با شرکتهای بیمه و طراحی و پیاده سازی نرم افزار مربوط در کلیه شعب ارزی، حمل و نقل کالاهای موضوع گشایش اعتبار اسنادی، حوالجات ارزی وارداتی و بروات اسنادی شما مشتریان گرامی، بدون مراجعه به شرکت بیمه و با نرخ مناسبی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بدین ترتیب محموله های خارجی با توجه به درخواست مشتری و براساس کلوزهای A، B، C و محموله های داخلی در مقابل خطراتی نظیر آتش سوزی، حوادث جاده ای (اعم از تصادف، تصادم، واژگونی، پرت شدن وسیله نقلیه) و سرقت کلی محموله از این طریق تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
شایان ذکر است، بانک سپه آمادگی دارد ضمن ارائه مشاوره در امور بیمه، خدمات بیمه ای مورد نیاز مشتریان خاص بانک در حوزه های مختلف را طراحی و به صورت ویژه ارائه کند.



 ارائه خدمات غیرحضوری مالی، غیرمالی، وکالتی به سازمان‌ها/شرکت‌هاو مشتریان آنها

اکثر سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر دارای سیستم اتوماسیون داخلی، متقاضی دریافت خدمات بانکی اعم از مالی و غیر مالی از طریق ارتباط سیستم های اتوماسیون خود در بسترهای اینترنت و اینترانت هستند. همچنین سازمان‌ها و شرکت‌هایی نظیر بورس کالا، کارگزاری های بورس و... که اغلب معاملات متعددی را در بازه های زمانی مختلف برای یک مشتری انجام می دهند، جهت تسریع و تسهیل فرآیندهای مربوط، متقاضی انجام عملیات مالی معاملات مشتریان خود به صورت غیرحضوری و از طریق سیستم های اتوماسیون داخلی می باشند.
خدمات بانکی غیرحضوری از طریق سامانه های بانکداری اینترنتی و همراه بانک نیز ارائه می شود اما محصول جدید و منحصر به فردی که بانک برای اجابت درخواست سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه نموده است،دریافت خدمات مورد نیاز آنها از طریق سیستم های داخلی خود بدون ورود به درگاه های یاد شده می باشد.
بدیهی است در تبادل وجوه معاملات به طور الکترونیکی، اطمینان ارائه دهنده کالا و خدمات از پرداخت وجه معاملات توسط خریدار ضروری است. برای خریدار نیز مطلوبیت دارد تا قبل از تحقق معامله و دریافت کالا یا خدمت مورد تقاضا، وجهی از حساب وی خارج نشود.
بانک برای تأمین این شرایط و جلب رضایت طرفین، امکانی را فراهم نموده تا خریداران بتوانند با یک بار مراجعه به شعبه و اعطای وکالت به سازمان‌ها یا شرکت‌های ارائه دهنده کالا و خدمات مورد نیاز آنها بر روی حساب خود، مجوز مسدود نمودن وجه معاملات قبل از انجام معامله و برداشت از آن را بعد ازانجام معامله ارائه نمایند. از این رو به حساب هایی که دارای ویژگی فوق باشندحساب های وکالتیاطلاق شده است.
همچنین بانک شرایط فنی لازم را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز فراهم نموده تا تبادلات مالی معاملات مشتریان خود را به وکالت از طرف آنها بر روی حسابهای وکالتی آنان از طریق سیستم های اتوماسیون داخلی خود انجام دهند.
برای مثال شرکت‌های کارگزاری بورس می توانند از خدمات غیرحضوری وکالتی بانک، جهت انجام معاملات بورس برای مشتریان خود به صورت اینترنتی استفاده نموده است. بدین نحو که در صورت دریافت درخواست خرید سهام مشتری، نسبت به مسدود نمودن حساب وکالتی وی (معادل مبلغ خرید) از طریق اتوماسیون داخلی خود اقدام نموده و پس از خرید سهام مورد نظر که ممکن است بلافاصله یا پس از گذشت چند روز انجام شود، مبلغ مسدود شده را به حساب کارگزار انتقال دهد.

مزایای خدمت یادشده برای سازمان‌ها و شرکت‌های عرضه کننده کالا و خدمات :
1. انجام عملیات بانکی اعم از مالی و غیرمالی از طریق سیستم های اتوماسیون داخلی و کاهش ریسک های ناشی از مراجعه حضوری به بانک ها برای انجام معاملات.
2. تسریع در انجام معاملات و اجابت درخواست مشتریان خود، ضمن تسهیل در فرآیند عملیات مالی.
3. افزایش تعداد مشتریان با توجه به ایجاد خدمات غیرحضوری.
4. کاهش ریسک ها و هزینه ها با توجه به مسدود شدن مبلغ معاملات در حساب مشتری و اطمینان از وصول آنها پس از انجام معامله.

مزایا برای مشتریان (استفاده کنندگان از کالا/خدماتسازمان‌ها و شرکت‌ها) :
1. انجام عملیات مالی معاملات به صورت غیرحضوری و تسهیل در اجابت تقاضای خرید کالا و خدمات.
2. در اختیار بودن وجوه معاملات در حساب خود تا زمان انجام قطعی معامله و استفاده از مزایای رسوب وجه در حساب.
3. اطمینان از عدم کسر مبلغ معامله ازحساب خود تا پیش از تحقق واقعی معامله.
4. انجام همزمان معاملات و نقل و انتقالات مالی آن از طریق سیستم های سازمان/شرکت ارائه دهنده خدمت یا محصول بدون مراجعه به بانک.