هوش تجاری و لزوم به کارگیری آن در سازمان
امروزه یکی از مزایا و معایب بزرگ سازمان‌های مختلف با ابعاد و زمینه‌های کاری متفاوت افزایش روزافزون داده های سازمانی است که آنها را با مشکلات متفاوتی علاوه بر چگونگی ذخیره در امر نحوه استفاده از داده‌های موجود در سیستم‌های نرم‌افزاری خود از قبیل اطلاعات مشتریان، اطلاعات فروش، اطلاعات محصولات، اطلاعات شعب، انبار، مالی و ... مواجه نموده است. بالاخص بانک‌ها که در ارایه خدمات بانکی به مشتریان خود به ویژه در بخش اعطای تسهیلات و دادن اعتبارات به مشتریان خود با مشکلات متعددی منجمله عدم یکپارچگی اطلاعات مشتریان، میزان اعتبار مشتری، ضامنین، وثایق، میزان تسهیلات دریافتی، حوزه فعالیت همچنین حوزه جغرافیایی مشتری، میزان مطالبات معوق یا سررسید شده مشتری در بانک متبوع و شبکه بانکی و اینکه آیا مشتری تسیهلات دریافتی را در حوزه مرتبط با موضوع فعالیت شرکت، درخواست و مصرف نموده و ده‌ها یا صدها سوال دیگر مواجه هستند.
.
کلمات کلیدی :
نویسنده : بیژن مولایی
تاریخ انتشار : 1394/03/19
فایل های پیوست